Friday, 20 February 2015

Tuesday, 7 February 2012

kali petama ak xcident.. :D

hummmm,aritu ak xcdent..tkowt gila ak,.asa cam nk bnti unisel je..hehe..
ak punya tkwt sampai mak ayah ak pun ak xbg tau..ak nk bg tau zero pun ak pk sampai sepuluh kali..yela kang depa risau sal ak kcian depa..ak pun xnk gak susahkan ati depa..depa semua baik ngan ak,..huuu...nasib xjadi pape dkt ak kan..ak ingat tu la  ari terakhir ak..ak rasa cam nyawa ak dh melayang ah..huuuu,xnk la ak mati camtu..lau mti pun bagi la aku jumpa mak ayah,kuarga n zero ak dulu baru la ambek nyawa ak..huuummmmm...alhamdullilah umur ak masih pjang ak xteruk pun cuma luka2  kaki ak je tesliuh..hihi..dulu ak asa dh kurang ah tkowt ngan keta tp d sebab kn keta jgak yg lggar ak tkowt tu datang balik la..xjdi la ak nk bljar bwak keta..t sapa2 yang nk jadi laki ak kcian kan mana ak nk pgi kene dia je bawak huuu xpela t ak beli basikal la tak pun ak nek jela bas ke teksi ke kan...hehe...

Wednesday, 21 December 2011

Opick-Rapuh with lyrics

  • wujudnya cinta sebab awak..
    wujudnya sayang sebab awak..
    wujudnya rindu sebab awak..
    awak walau dimana saya berada masih awak dalam ingatan saya...tak pernah sekali saya melupakan awak...sebab bagi saya awak adalah segala-galanya untuk saya...awak kekuatan saya,awak keyakinan saya dan sebab awak lah saya selalu ada disini...saya nk awak tahu.. walaupun sekarang kita tak selalu bersama..tapi saya m...
    asih yang dulu...masih pencinta dan masih perindu untuk awak buat selama-lamanya...semoga Tuhan akan jodohkan kita didalam bahagia kan...

    *terkadang kita lupa disaat kita terlalu sibuk kita selalu melupakan orang yang kita sayang kan...tetapi cubalah..walau sesibuk mana sekalipun berikan sedikit waktu untuk insan yang kita sayang...jangan sampai disaat dia hilang baru kita akan sesali dengan keadaan..saat itu segala-galanya sudah tidak membawa apa-apa makna kan..berharap agar bahagia itu selalu ada untuk kita

Monday, 21 November 2011

tENtaNg akU..

nie la aku..muka baru pas spm..hehe seronok kowt abis  je spm terus p cuti..haha

aku lukis sendiri.. ^_^
tentang ak ek..emmmm,aku umur dh nk msuk 18 tahun..belajar tak la tinggi sangat sebab sekolah tok kudin tu dua tingkat je.hehe..nk kta lawa tu tak la tp leh gagah la lau nk dibandingkan ngan fasha sanda tu mmg ak la paling lawa..haha..aku asal orang perak n dok dekat kampung simpang empat..tp cara aku ckp bnyak pengaruh dari belah peneng sbb dulu masa ak kecik2 lg ak dh dok rajin berhijrah disana..walaupun ak dok dekat kampung tp ak xpandai sangat nk ckp kampung.lau p sekolah ak diam je bila aku dgr kawan2 ak dok sembang,sebab aku xberapa nk pham lau depa tu sembang..guna bahasa kampung sungguh..hahaha..nasib la kan...

  emmm,nk cita ape lagi ek..k la aku cita je la sal aku n pape je la ek..hehe...aku asal dari kuarga yg besarr..10org adik beradik.5 laki n 5 pompuan,.bestt tau ramai adik beradik nie,,baru rasa meriah ckit haaaaa,haha,.ak anak ke -7 dari 10 org nie..,ada 3 kak, 3 abg  3 adik.kira cukup la semuanya..aku pnya cita2 dulu la kan masa muda2 dulu nk jadi dkter tp di sbb kan ak xleh tngok darah terpaksa la aku ubah kerjaya.mak ak suh ak jadi cikgu n insyaallah ak akn brusaha jgk utk jdi ckg.satu ari nanti la.hehe.aku kan suka main2.hehe.lau bab makan aku suka makan tom yam minum mesti la teh o'ais limau..yg nie mmg aku xkn tggl.mana2 ak pegi tu je yg akn aku mntak..tempat yg paling ak nk pegi selepas mekah mesti la korea.aku tingin nk p korea n tu la impian ak.suka pown suka cita korea ,yg paling aku suka mesti la winter sonata,sggup xp sklah kowt sbb nk tngok cita nie..hAha.pastu aku suka cita full house,my girl,princes house,boy over flower  bnyak la lau nk di tulis kan.haaa,kawin pown lau boleh ak nk kawin ngan korea dgn kim bum pown ok gak kan..hihi.perasan la aku nie kan,.

<3 teman istimewa aku <3
emmmm,cita sal zero ngan aku la ek.hehe..aku kenal zero masa mula2 masuk form1 .masa tu aku kelas ngan zero,kelas 1PD3.tp di sbb kan aku di nek kan pangkat aku terpaksa la berpisah ngan zero.aku kena masuk kelas 1PD2.,tp masa nek form2 ak ngan zero d temukan kembali lam kelas 2PD3,..hehe.tp kami xrapat pown.kwan cm biase2 je..tp apa kan daya nek form3 kami di uji lagi..kami telah di pisahkan lagi,tp pisah kelas jela..hehe..zero pandai sangat dia masuk kelas 3PD2 n ak masih lg d kelas 3PD3..hummm..nek form 4 n 5 aku ngan zero telah ditemukn kembali n telah di satu kan blik. cam jejak kasih la plak.haha..kami satu kelas lam kelas 4 n 5 VT2..masa ni la kami makin rapat pown,sbb selalu gak dok msg kowt...zero dh jdi kawan bek ak.selalu gak kongsi cerita ,kongsi masalah sama2..lau dia ad masalah selalu ak la tempat dia nk cerita pown.camtu la selalu2nya..dia selalu gak cita sal awek dia dkt ak,gaduh ke merajuk ke awek dia tu dkt ak la dia cita.,tp cam biasa la aku layan jela cita dia tu..hehe..jadi pendengar setia la kata kan.hehe..tp kan kadang2 tu ak jlezz la jgk tp cam biasa la,ak buat bodo je..senang.hihi

layan jela ^_^
 nek form5 kami lagi rapat..xtau la camne leh jd,tp tu semuakan dh kehendak yg maha Esa..kami rapat sangat..sampai la zero selalu dok msg ngan ak..kadang tu tiap2 ari la..lau ak xpi sekolah org petama yg aku leh agak akn angta msg tnya kenapa ak xdtg mesti la dia..ak dh tau dah..hehe..dekat2 nk spm zero dh len dh ngan aku.kadang dia msg ngan aku ckp cam dia suka ak je..tp aku ingat dia men2.,aku xmau la jd org yg terlebih perasan kan so aku buat xlayan jela..sampai la satu ari tu sebelum spm la,dia ckp dia suka dkt aku.n dia mntak ak tggu dia.abis je ketas spm t dia nk cita satu benda ngan ak.dia ckp tggu zero tau..aku pown ngaku jela.tp btoi,ak xterpk pown yg dia ckp dia suka aku tu sbnarnya btoi2..hehe..hemmmmm,cam yg dia janji ngan aku.,abis je ketas spm yg terakhir ari tu dia terus angta msg dkt aku,dia cita semua yg dia rasa dkt aku.haaa,ak dok dkt pasar malam ngan baju sekolah pa pown xtukar lg nk p beli barang terus je blik.ape pown ak xbeli.terkejut pnya pasal.hehe..ari tu la ari sejarah hidup ak.mula dari ari tu la berubah la hidup ak ngan dia.hemmm,

 <3 tarikh yg xdpt aku lupakan,21/12/2010..ari ISNIN..hehe <3

comel tak .?.haha
hubungan aku ngan zero sampai la sekarang masih lg teguh.dah dekat 6tahun kami kenal tp hubungan kami yg lebih cikit dri kawan biasa nie je dh nk msuk setahun,hehe..Alhamdullillah.walaupun kami same2 jauh dia di perlis n ak lak di selangor sambung pelajaran kami tp kami tetap gak berhubung.sakit berjauhan tu memeng la sakit,mana xsakit kan dok jauh2,nk jmpa sekali pown susah.aku ingat masa sekolah je kena uji kena pisah kelas.tp dh abis sekolah pown kami diuji lagi..nie lagi jauh kami berjauhan..hemmm,aku terima je,mungkin ada hikmah di sebalik semua nie kan..yang penting kami same2 xlupa antara satu same len..kadang2 aku kesian gak ngan zero,aku kesian bila dia ckp dia rindu dkt aku,huuu,nie yg nk nngis nie haaa,,.ak sedih lau dia ckp dia rindu dkt aku..ak rasa macam nk je pg jumpa dia..ak nk appy kan dia.nk dekat ngan dia..sebb tu aku susah nk ckp ak rindu dekat dia padahal lam ati nie mngunung rasa rindu ak dkt dia tp aku xsampai ati nk cita dkt dia,aku tkowt dia sedih..kecian syg umi ni kan..hemmm,sabar ek syg,jap je lagi,.t ada masa t kita mesti akn jumpa lg...jgn sedih2 tau syg...lebiu syg..mmuuuuaaahhh!!..

aku ngan syg <3 lebiu..hihi
k la aku xtau nk cita pa dah sal ak n syg ak nie..hehe..t la lau aku ase nk bercerita lg t aku sambung ek..

"antara perjalanan pasti akn ada rintangan dan cabaran dihadapan kelak"

"dalam percintaan pasti akn ada pengorbanan yg perlu kita tempuhi"










ari nie ku nk cita sal kuarga aku n kawan2 la plak... adik beradik aku semuanya ada 10 org,campur mak n ayah jdi 12 org,campur dgn 2 org kak ipar n 2 org abg ipar dah jadi 16 org campur lak dgn 3 org anak menakan aku semua dah jadi 19org...waaaa,besar jugak ek kuarga aku..belum semua2 tu kawin lgi..lau semua kawin lg bertambah ramai la kuarga aku kan.hehe...jom aku nk tunjuk semua kuarga aku..


<3 yg nie yg ensem nie ayah aku..<3
ayah aku nie nampak je tegas,tapi dalam ketegasan dia,dia seorg yg sangat penyang,mudah tersentuh,n baik sangat...walaupun ayah penat macam mana sekali pown untuk sara kami adik beradik ayah xpenah mengeluh..sanggup keja ape je asalkan dapat bagi kami semua makan,.ayah akn selalu  lakukan ape je asalkan dapat tngok kami semua senang..ma kasih ayah..jasa ayah,xkan sekali2 kami lupa..sayang ayah sangat...lebiu..muuuuahhh..



nampak tak yg pegang aiskrim tu..haaaa,tu la mak aku,..emmm,t la aku cari lg gambar mak yg lebih jelas lg..yg nie xberapa jelas la kan,..hehe...emmmm,nie mak yg paling aku sayang..mintak je ape pown mesti mak bg punya,..aku mintak nk kawin pown mak bg haaa..hehe..mak aku yg nie spoting..kadang2 leh jd kwan..kongsi masalah ke ape pown bleh..kongsi cita pakwe pown mak aku layan tau tak..haaaaa..hehe..sayang mak sangat...

yang beso nie kak aku yg sulong..nama dia maznah..tp ak pggil dia k.nah je..selalu gak gaduh2 ngan dia..mulut lezer sangat ne leh tahan kan,,hehe..tp biasa la gaduh adik beradik xkan kemana nya..t mesti bek balikkan.k.nah nie dah kawin dah..tp belum ada ank lg..
nie suami kak aku..k.nah.nama dia Aziz..tp kami semua pggil dia abg jit..abg ipar aku yg nie mmg selalu kena buli ngan aku..haha padam muka dia kan..lam ramai2 aku la yg paling jahat sikit pown..sebb tu aku suka buli abg ipar aku yg nie..hehehe..

nie kak aku yg no2,nama dia faezah..kami semua pggil dia kak jah je..dh kawin n dh ada anak..suami dia Hamdan kami pggil abg dan n ank dia muhamad ehsan..tp lebih senang pggil abg..emmm,depa nie memang suka p bercuti asal p cuti je mesti ak pown aku jgk turut serta sbb tu aku xdk duit memanjang..hehe..kak aku yg nie lau ekowt kepala dia kami semua mesti jdi gila2 pnya..best kongsi cerita nngan dia..lau kita cerita masalh kita djt dia mesti  dia akn pham n dia akn nasihat..leh jadi kawan la..lau dia ada masalah dia cerita dkt aku n macam tu jgk la aku..hehe..

abg aku yg no4,abdul HALIM .kami pggil dia balim,..dah kawin dh abg aku yg nie.sebelah dia tu kak ipar aku..Razina or kak ina..dah ada ank NUR HASYA QASYRINA,comel cam aku..lahir pown same bulan ngan aku cuma dia awal sari je..dia 10 n aku 11..hehe..

sha'ari..abg aku yg no 4...kami pggil dia bari..dah kawin dah tp kedekut nak mampus...huuuu,xtahu la...hehe..dia pown dah kawin dah..tepi dia tu kak ipar aku..suziana tp lebih mesra ngan pggilan kak syana...dah ada ank dah..nma dia muhamad DANIAL HAKIM tp dkt kampung kami semua pggil dia MIQAIL..tu sbb masa dia lam perut lg abah dia nie dok niat nk buh nama tu last2 p buh nama len,..menngis la budak nie..jd sampai sekarang la lekat nama miqail nie..haha

yg baju hitam tu abg aku yg no5..nama dia sedap AHMADD IZZUDDIN tp kami pggil ba'ik je,,hehe..yg nie mmg suka buat lawak bodo..xkering gusi lau ngan dia.ada je benda yg nk di jdi kan isu,,haha,..yg nie pown xlama lg nk kawin dh nie..huuuu lambatnya depa nie nk kawin..bila nk sampai gliran ak ni haaaa..huhuhu

lam ramai2 yg nie  la kak aku yg paling tggi pown..yg nie kak aku yg no.6.SAODAH..or kokdah..nama dia yg kami biasa pggil la.keja dah..nk kawin gak xlama lgi.tggu je la jemputan dari ak..


yg paling lawa nie komporm2 la aku..hahaha...xyah cita la sal aku..ah tau dah kan,,ak NO 7..hehe



adik aku..dia no 8...AMIRUL or DEK YO..

yang ujung sekali tu adik aku yg no9..muhamad shukeri..tp kami pggil dia acik n yg pompuan tu adik aku yg bongsu,..NURUL SHUHADA,..adik ak yg paling kecik..acu.
emmmm,dah abis la cita sal kuarga aku..cukup semua 19 org..haha....



k la nk tunjuk gambar lak la.......

kawan bek aku..ku ameyra natasya





nie la kawan bek aku..kenal dia masa mula2 masuk form1..kawan ngan dia pown sbb aku xdk kwan lg masa masuk lam kelas 1PD2 tu,ngan dia la aku kawan.dah lama kami kawan dari form1 sampai la sekarang.selalu gak abiskan masa ngan dia,melepak n merapu tu mmg keja kami la masa sekolah dulu.tp pas spm kami dh buat hal masing2 dh la.tp masih lg brkawan.sentiasa dok brhubung gak..emm,dulu masa sekolah kami dua org selalu smbg sal kawin.tah dia yg dok brcinta ak plak yg trlibat nk kena smbang sal kawin..hehe..kami dua org penah janji t lau aku kawin dia nk jadi pengapit ak n lau dia kawin aku perut besor sbb dh kawin mngandung pown dia akn paksa aku jdi pngapit dia jugak..teruk btol kan budak nie..huuuu..tp kami smbang n merapu pown kami dua ja..xpnah pown dok mngata org kan dok buat benda xbek..kan ku.?.hehe..banyak kenangan aku ngan dia,dari menngis,merajuk,appy,sedih ke pape la,selalu kongsi same..kami nk jdi kwan yg dpt kongsi susah n senang sampai bile2 kan ku..hehe...

ak dgn ku masa nek kapal terbang..hihi :p


kawan bek aku masa dkt sekolah dulu..

kawan2 bek aku masa di PLKN
KAWAN yg paling rapat ngan aku dkt PLKN dulu sampai sekarg..
orang yg paling aku sayang n selalu temani ari2 aku..
aku nagn adik aku

jalan2 ngan kak aku



masa aku bercuti dkt china..
best bercuti di china

emmmmm,dah abis kowt..aku malas dah nk masuk gambar..t aku ase nk masuk kan lagi aku buat la ek..hehe...

tamat dh kowt,t lau ade pape aku cite lg ek.hehe.k bye2..lebiuuuu...mmmuuuuuAaahhhhh!!!

Tuesday, 15 November 2011

nie my brother..

nie yang xhsem n paling uduh nie adik aku..nama dia amirul bin mohamad...cmne la ak leh ad adik uduh cmnie kan..plik btoi ak..huuuu...umur budak nie dah 16 nk masuk 17 dah tp perangai xmatang lg.dia ckap ak cam budak umur 12tahun tp dia pown same je la..huhhh...dia nie ramai pminat  kowt ase ak la.cmne la org leh minat dkt dia kan dah la xhsem uduh lak tu..haha..tp uduh2 pown tetap adik ak yg ak syg..pape benda selalu jgak ak kongsi ngan dia.kadang tu ak nngis pown ak nngis dkt dia sbb xtau nk luah dkt sape..lau bab kongsi cerita nie mmg best la kogsi ngan dia...kami dua org mmg rapat dari budak2 dulu lgi..msa kecik2 lau p pneng tu kak ak suka beli kami baju yg same pastu semua org ingat kami kembar.haha lawak je..tp selulunya orang akn ckp ak adik dia sbb dia besar n ak kcik pada dia..lau keluar pg mane2 ngan dia org mesti akn pk yg kami nie pkwe,mkwe..layan jela kan.haha..lau kami bedua mesti jdi gila2 pnya..kadang tu cam budak2 pown ada jgak..mak ak selaulu ckp "uma nie perangai cam budak2"tu ayat mak ak..ak just ulang blik je..hehe..,ape lgi ek psal dia..emmm,dia nie kuat makan,arap badan je kecik tp lau makan perut mcam stoking tu abg ak yg gelar dia..hihi..cita2 dia nk jdi peguam..n aku doakan dia akn jdi peguam yg dsyat satu ari nnti..aminn..


Wednesday, 9 November 2011

teman n sahabat bek ak...

                                                masa dkt peneng...
nie yg tomey2,cantik n lawa nie kawan bek ak..nama dia ku ameyra natasha binti ku abdul aziz..kturunann raja gak kowt..haha ak kawan ngan ank raja la..hihi..umur dia 18thun.lahir 23 julai 1993.dok dkt kampung chenderoh dalam kowt nama kampung dia..tah la ak pown xberapa nk igat.hehe..dah lama ak kawan ngan dia sampai la sekarang masih lagi tetap berkawan.kang nie pown dia tngah belajar jgak dkt sekolah ak ngan dia dulu la..sekolah dato kamaruddin.dia ambek form6..kami kwan dh 6tahun..selesa je besama..pape pown selalu gak kongsi sama2,makn sepnggan,tido sebantal,mandi,kongsi baju pape je la semua kami penah.hehe..lau dia nngis cita sal msalah dia mesti ak pown akn turut serta nngis ngan dia.biasa la sehati sejiwakan..hehe..banyak benda yg dia tau sal ak n bnyak benda jgak ak tau sal dia..umah ak dah jd umah no 2 dia dah..lau dia majuk ngan mak dia umah ak la tempat dia membawa diri..hehe..kami dah cam adik beradik dah..pape pown semoga hubugan persahabatan kami akn kekal hgga akhir hayat..friend fourever...